Twitter; til breaking, synlighed og “google-cvet”

Når du vil bygge et positivt brand omkring dit navn, skal du producere indhold. Twitter er et af de medier, der egner sig til at bygge et professionelt brand. Her får du hjælp til at komme godt i gang.

Twitter er effektivt til at researche og til at bygge et brand. Alt er offentligt; profil, tweets og retweets. Eneste undtagelse er private beskeder mellem to personer, der følger hinanden. (Du kan også have private twitter-accounts, men det er til et andet formål end at bygge dit brand.)

Twitter har et åbent developer API (Application Programme Interface), dvs. alle, der kan programmere, kan hente data fra Twitter og bruge det til andre formål, f.eks. værktøjer til at håndtere flere konti, til at planlægge tweets, til at analysere egne tweets og til at analysere andre personer og deres tweets.

Sådan kommer du i gang med Twitter

Gå til https://twitter.com og Sign Up.

Du har to navne tilknyttet din konto: Dit twitter-handle (@kaldenavn) og dit “rigtige” navn.

Google kigger især på dit navn, dit brugernavn, men også dit sidste tweet – og aktiviteten. Du skal bruge dit rigtige navn i mindst et af de to navne; kaldenavnet og brugernavnet.

Tilføj profiltekst, profilbillede og baggrundsbillede. Se billedstørrelser længere nede.

Dem du følger, skal gøre dig klogere

Efter design og opsætning finder du de første af dem, du vil følge. Vælg dem, der kan gøre dig klogere, der kan hjælpe dig og som tweeter indhold, du kan bruge til at understøtte dit brand.

Retweet, når du vil bemærkes. Tweet når du vil vise, hvad du kan bidrage med.

Indsæt links og billeder; det øger andres opmærksomhed.

Brug #hashtags til at deltage i “samtaler” og gøre dine tweets søgbare. F.eks. kan du søge på #L2Sdk og tweete med dette hashtag, når du vil læse om eller dele tweets om digital dannelse.

For at få effekt, så start med 1 tweet om dagen. Er din Twitterkonto ny skal du måske vente 6 uger, før profilen er indekseret og kan findes ved en googlesøgning på dit navn, ellers kan du efter et par uger se, om din profil bevæger sig i forhold til tidligere søgninger.

Design din konto:

Indsæt headerbillede og profilbillede. Her har du målene:

hubspot-twitter-size-guide

 

Det søgemaskinerne er efter

Et tweet har en forside og en bagside. Forsiden er det du ser med dine øjne. Bagsiden er det, som søgemaskinerne holder øje med og det indeholder oplysninger om..

brugerstatus, typen af handling, i hvilken sammenhæng, tweeteren og dennes biografi, dato for profiloprettelse, URL, placering, herunder typen af lokalområde, land,  tilvalg i design, som fx. farvekoder, RT’erne, deres kaldenavn, brugernavn, dato og tider, antal følgere og følger, antal favoritter,  relation til tweeter og mange flere oplysninger: